Študentky a študenti vyjadrili svoj názor na kvalitu vysokoškolského štúdia v prieskume Hodnoť.to 2024
Ministerstvo školstva, výskumu, vývoja a mládeže SR v spolupráci s Centrom vedecko-technických informácií SR a Slovenskou akreditačnou agentúrou pre vysoké školstvo uskutočnilo prieskum spokojnosti študentov verejných vysokých škôl pod názvom Hodnoť.to 2024. Tento prieskum priniesol cenné dáta o názoroch študentov na kvalitu vzdelávania a prostredie slovenských vysokých škôl. Do prieskumu sa zapojilo viac ako 6 500 študentiek a študentov, ktorí poskytli spätnú väzbu, ktorá môže školám pomôcť zlepšiť ich silné stránky a odstrániť prípadné nedostatky.
„Získané dáta sú pre vysoké školy cennou spätnou väzbou, ktorá im umožňuje cielene odstraňovať nedostatky, zlepšovať silné stránky a efektívne tak zvyšovať kvalitu vzdelávania a študijného prostredia. Zároveň poskytujú ministerstvu školstva dôležité informácie, vďaka ktorým môžeme presnejšie nastavovať štátne politiky v oblasti vysokého školstva a prijímať účinné opatrenia na podporu a zlepšovanie vysokoškolského prostredia,“ povedal hneď v úvode minister školstva Tomáš Drucker.
Cieľom bolo získať cennú spätnú väzbu
Prieskum sa konal od 29. apríla do 9. júna 2024 a zameral sa na názory študentov prvého a druhého stupňa štúdia dennej formy na verejných vysokých školách. Študenti odpovedali celkovo na 53 otázok, ktoré sa týkali kvality výučby, prístupu pedagógov, podmienok štúdia, získaných vedomostí a praktických zručností. Dotazník bol dostupný v piatich jazykových verziách: slovenskej, maďarskej, ukrajinskej, ruskej a anglickej.
Oslovená bola reprezentatívna vzorka 18 190 študentov, ktorá pokrývala rôzne vysoké školy, fakulty a študijné odbory. Celková návratnosť prieskumu dosiahla 36 %, čo predstavuje 6 504 študentov, ktorí sa do prieskumu zapojili prostredníctvom online dotazníka.
Hlavné výsledky prieskumu
Študenti v prieskume vyjadrili svoju spokojnosť najmä s kvalitou výučby, prístupom pedagógov a férovosťou hodnotenia. Menej spokojní boli so získavaním praktických zručností a podporou počas štúdia. Prieskum tiež odhalil zlepšenie v oblasti internacionalizácie, najmä čo sa týka výučby v cudzom jazyku a prítomnosti zahraničných študentov, hoci táto oblasť zostáva naďalej výzvou.
Výsledky prieskumu boli spracované a verejne sprístupnené na webovej stránke ministerstva školstva v prehľadnej a užívateľsky priateľskej forme.
Chcete si prečítať článok až do konca?
Len prihlásení užívatelia môžu využívať všetky benefity Školského portálu:
- denne aktualizované spravodajstvo z oblasti vzdelávania na Slovensku,
- informácie o pripravovaných odborných konferenciách a bezplatných školeniach pre pedagógov,
- kaleidoskop prírodných vied – tematicky zamerané aktivity na stiahnutie pre učiteľov ZŠ prírodovedných predmetov,
- námety na edukačné aktivity na stiahnutie pre materské školy v súlade so ŠVP pre MŠ,
- odborné články na špecifické témy od Ing. Jarmily Belešovej, odborníčky v oblasti personalistiky pre školy,
- prehľady aktualizovaných správ pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení,
- ukážkové testy na stiahnutie zo slovenského jazyka a literatúry pre 2. stupeň ZŠ,
- aktivity na stiahnutie pre žiakov so špecifickými poruchami učenia,
- súťaže o zaujímavé ceny,
- prístup do fóra – možnosť diskusie s kolegami-pedagógmi.
Komentáre