Prieskum: Až dve tretiny rodičov nekontrolujú svoje deti v digitálnom priestore
Z 30,7 % opýtaných, ktorí uviedli, že deti kontrolujú, uviedlo 39,3 % využívanie monitorovacieho režimu a 25,9 % reštriktívny režim, pričom kombinovaný režim uviedlo 33,9 %.
Až dve tretiny rodičov vôbec nekontrolujú svoje deti v digitálnom priestore. Používatelia s deťmi do 18 rokov pritom disponujú nadpriemerným počtom inteligentných zariadení. Vyplýva to z reprezentatívneho prieskumu Kompetenčného a certifikačného centra kybernetickej bezpečnosti v spolupráci s prieskumnou agentúrou AKO.
Z 30,7 % opýtaných, ktorí uviedli, že deti kontrolujú, uviedlo 39,3 % využívanie monitorovacieho režimu a 25,9 % reštriktívny režim, pričom kombinovaný režim uviedlo 33,9 %. Medziročne ide podľa centra o pokles kontroly detí zo strany rodičov.
Odborníci sa zhodujú na priestore pre ich edukáciu. "V situácii, keď rodičia komunikujú so svojimi deťmi stále menej a zároveň deti držia tempo s novými technológiami ľahšie ako ich rodičia, je asi prirodzené, že časť rodičov na kontrolu svojich detí rezignuje," upozornil výkonný riaditeľ prieskumnej agentúry AKO Václav Hřích.
Chcete si prečítať článok až do konca?
Len prihlásení užívatelia môžu využívať všetky benefity Školského portálu:
- denne aktualizované spravodajstvo z oblasti vzdelávania na Slovensku,
- informácie o pripravovaných odborných konferenciách a bezplatných školeniach pre pedagógov,
- kaleidoskop prírodných vied – tematicky zamerané aktivity na stiahnutie pre učiteľov ZŠ prírodovedných predmetov,
- námety na edukačné aktivity na stiahnutie pre materské školy v súlade so ŠVP pre MŠ,
- odborné články na špecifické témy od Ing. Jarmily Belešovej, odborníčky v oblasti personalistiky pre školy,
- prehľady aktualizovaných správ pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení,
- ukážkové testy na stiahnutie zo slovenského jazyka a literatúry pre 2. stupeň ZŠ,
- aktivity na stiahnutie pre žiakov so špecifickými poruchami učenia,
- súťaže o zaujímavé ceny,
- prístup do fóra – možnosť diskusie s kolegami-pedagógmi.
Komentáre