- Info
- HARMONOGRAM
- LEKTORKA
- PRODUKTY
Odborné nakladateľstvo RAABE Slovensko a vydavateľstvo EXPOL PEDAGOGIKA vás pozývajú
na bezplatnú roadshow organizovanú pre pedagógov prvého stupňa základných škôl s názvom
Rozvíjajte prírodovednú gramotnosť s nami
Rozvoj spôsobilostí vedeckej práce na 1. stupni ZŠ alebo
"Dnes už vedieť nestačí, prírodovedné poznanie nie je nemenné"
ZAMERANIE SEMINÁRA:
prírodovedné vzdelávanie na 1. stupni základných škôl (prvouka a prírodoveda)
OBSAH SEMINÁRA:
Rozdelenie:
- Prírodoveda - 60 minút
- Prvouka - 30 minút
Cieľ workshopu:
- Predstaviť metodické materiály vytvorené v rámci medzinárodného projektu I-SKYPE (www.i-skype.com).
- Využitie metodických materiálov vo formálnom prírodovednom vzdelávaní na 1. stupni ZŠ prostredníctvom koncepčne zhodných pracovných učebníc prírodovedy pre 3. a 4. ročník ZŠ so schvaľovacou doložkou MŠVVaŠ SR.
- Na praktických príkladoch a aktivitách z metodiky prírodovedy vysvetliť, v čom spočíva rozvoj prírodovedných predstáv prostredníctvom súbežného rozvoja spôsobilosti vedeckej práce u detí mladšieho školského veku.
- Získať inovatívny pohľad na praktický spôsob realizácie primárneho prírodovedného vzdelávania, a to v súlade s tým, čo sa podľa aktuálnych kurikulárnych dokumentov od školy v tejto vzdelávacej oblasti očakáva.
- Predstaviť nové pracovné učebnice prvouky pre 1. a 2. ročník ZŠ, ktoré sú spracované v súlade s iŠVP.
Typy príkladov a aktivít:
- Pozorovanie ako základný nástroj vedy (čo a ako pozorovať)
- Meranie ako tréning precíznosti
- Tvorba predpokladov ako nástroj cieleného pozorovania
- Kategorizácia/triedenie predmetov
- Návrh výskumného postupu
- Vyhľadávanie informácií, práca s informačnými zdrojmi (dôveryhodnosť)
- Získavanie a systematizovanie dát
- Usudzovanie na základe získaných dát
- Vedecká interpretácia pozorovaného
Koncepcia rozvoja prírodovedných predstáv a predstáv o vede od prof. Wynne Harlen (Big Ideas of Science Education): snaha rozvíjať funkčné predstavy o prírodných javoch, predmetoch a procesoch na jednej strane, na strane druhej spoznávanie samotnej povahy vedy a vedeckého skúmania:
- charakteristika jednotlivých vedeckých predstáv a predstáv o povahe vedy,
- ako rozvíjať prírodovedné predstavy v kontexte prírodovednej gramotnosti,
- vedomosti versus prekoncepty,
- ako si osvojovať a rozvíjať spôsobilosti vedeckej práce.
TERMÍNY SEMINÁRA:
Harmonogram nájdete TU.
MIESTA KONANIA SEMINÁRA:
Michalovce, Košice, Prešov, Poprad, Banská Bystrica, Martin, Trenčín, Trnava, Bratislava
CENA:
0 EUR (seminár je bezplatný)
DĹŽKA KONANIA SEMINÁRA:
90 minút
>> PRIHLÁŠKA <<
Mesto | Dátum | Deň | Čas | Adresa | Miestnosť |
Michalovce | 17.9.2018 | pondelok | 8:30 | Mestské kultúrne stredisko,Nám. osloboditeľov 25 | Malá zasadacia miestnosť - prízremie |
Košice | 17.9.2018 | pondelok | 13:00 | Okresný úrad v Košiciach- Odbor školstva, Zádielska 1 | Zasadacia miestnosť - prízemie |
Prešov | 18.9.2018 | utorok | 8:30 | Stredná odborná škola podnikania, Masarykova 24 | Zasadacia miestnosť- 1.poschodie |
Poprad | 18.9.2018 | utorok | 13:00 | Mestský úrad, Nábrežie Jána Pavla II. 2802/3 | Malá zasadacia miestnosť |
Banská Bystrica | 19.9.2018 | streda | 8:30 | Spojená škola, Kremnička 10 | Aula |
Martin | 19.9.2018 | streda | 13:00 | Mestský úrad, Nám. S. H. Vajanského 1 | Veľká zasadacia miestnosť- prízemie |
Trenčín | 20.9.2018 | štvrtok | 8:30 | Okresný úrad, Hviezdoslavova 3 | Zasadacia miestnosť č. 150 |
Trnava | 20.9.2018 | štvrtok | 13:00 | Okresný úrad Trnava, Kollárova 8 | Zasadacia miestnosť |
Bratislava | 21.9.2018 | piatok | 8:30 | Fakulta matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave, Mlynská dolina 6284 | Pavilón M, poslucháreň C |
Bratislava | 21.9.2018 | piatok | 11:30 | Fakulta matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave, Mlynská dolina 6284 | Pavilón M, poslucháreň C |
doc. PaedDr. Kristína Žoldošová, PhD.
Trnavská univerzita v Trnave, Pedagogická fakulta, Katedra školskej pedagogiky
Vyštudovala učiteľstvo pre druhý stupeň základných škôl na PdF TU v Trnave so špecializáciou prírodopis – chémia. Je spoluzakladateľkou Terénneho pracoviska prírodovedného vzdelávania TU v Modre – Harmónii. Hlavnou oblasťou, ktorej sa v súčasnosti venuje, je problematika rozvoja prírodovednej gramotnosti od predprimárneho po primárne vzdelávanie, a to najmä v oblasti rozvoja kognitívnych schopností potrebných pri tvorbe vedeckého systému poznatkov. Aktuálne sa venuje rozpracovávaniu výskumne ladenej koncepcie prírodovedného vzdelávania (IBSE – Inquiry Based Science Education) v podmienkach slovenského edukačného systému. Je autorkou niekoľkých učebníc a metodických príručiek pre 1. stupeň ZŠ, ktoré vyšli vo vydavateľstve EXPOL PEDAGOGIKA s.r.o.
Od októbra 2016 sa podieľa ako zástupkyňa partnerskej organizácie (TRUNI) na medzinárodnom projekte I – S.K.Y.P.E. (Interactive Science for Kids and Youngsters in Primary Education) spolufinancovanom v rámci programu EU Erasmus+, ktorý je zameraný na podporu učiteľov prírodovedných predmetov na 1. stupni základných škôl (číslo projektu: 2016-1-SK01-KA201-022549). Je jednou z autoriek metodickej príručky pre učiteľov, ktorá je prvým výstupom tohto projektu.
Učebné materiály na prírodovedu pre 3. a 4. ročník základnej školy
Prírodoveda pre 3. ročník základnej školy
Metodická príručka k učebnici prírodovedy pre 3. ročník základnej školy
Prírodoveda pre 3. ročník základnej školy s vyučovacím jazykom maďarským
Prírodoveda pre 4. ročník základnej školy
Metodická príručka k učebnici prírodovedy pre 4. ročník základnej školy
Prírodoveda pre 4. ročník základnej školy s vyučovacím jazykom maďarským
Prvouka pre 1. ročník základnej školy
Prvouka pre 2. ročník základnej školy
I-S.K.Y.P.E. Metodická príručka PrírodoVEDA
I-S.K.Y.P.E. Pracovné listy PrírodoVEDA
I-S.K.Y.P.E.
Tento projekt bol spolufinancovaný s podporou programu Erasmus+, Číslo projektu: 2016-1-SK01-KA201-022549, Kľúčová akcia 2, Strategické partnerstvá v školskom vzdelávaní.
Nové na fóre
Dobrý deň,
kvalifikačné predpoklady pre učiteľky materských škôl sú uvedené vo vyhláške MŠVVaŠ SR č. 173/2023 Z. z., príloha č. 1, 1. diel, I. časť. Začínajúca s...
Dobrý deň,
práca nadčas sa riadi § 97 Zákonníka práce. Ak Váš zamestnanec vyčerpal maximum povolených nadčasových 150 hodí, za hodiny, ktoré presahujú daný limit možno...
Dobrý deň,
kvalifikačné predpoklady pre učiteľky materských škôl sú uvedené vo vyhláške MŠVVaŠ SR č. 173/2023 Z. z., príloha č. 1, 1. diel, I. časť. Keďže Vaša pani...