Dobrý deň prajem,
prosím Vás o usmernenie ohľadom kvalifikácie učiteľky chémie na ZŠ.
Získané vysokoškolské vzdelanie absolvovaním štúdia v magisterskom študijnom programe - jadrová chémia a rádioekológia 05/2013.
Ďalšie získané pomaturitné štúdium:
2018-2022 - stredná odborná škola pedagogická , odbor učiteľstvo pre materské školy a vychovávateľstvo
2020-2022 - stredná odborná škola pedagogická , odbor špeciálna pedagogika
Doterajšia prax:
9/21 - 8/22 - asistent učiteľa pre žiakov so ZZ v ZŠ, získané adaptačné vzdelávanie
V septembri 2022 začína štúdium DPŠ.
Po prijatí za učiteľku chémie v ZŠ, do ktorej platovej triedy zaradiť túto zamestnankyňu ( ako nekvalifikovanú s tým, že musí začať štúdium DPŠ uviesť v pracovnej zmluve), musí znova absolvovať adaptačné ak ho získala ako asistent učiteľa?
Môže takýto zamestnanec byť aj triednym učiteľom?
Ďakujem veľmi pekne za odpoveď.
Prvý pracovný pomer v školstve je od 9/21. Od tejto doby jej plynie štvorročná lehota podľa § 83 ods. 1 zákona č. 138/2019 Z. z. na získanie pedagogickej spôsobilosti. Adaptačné vzdelávanie nemusí absolvovať. V súlade s § 83 ods. 4 uvedeného zákona ju zaradíte ako samostatnú učiteľku do 7. platovej triedy. Triednou učiteľkou, samozrejme, môže byť.
Ďakujem veľmi pekne za odpoveď ...a ešte prosím Vás prax asistentky učiteľa jej započítam do rokov praxe ucitelky?
Áno, veď je to pedagogická prax.
Dobrý deň prajem,
ešte Vás prosím ohľadom usmernenia, ak táto učiteľka učí matematiku a chémiu, matematiky má 15 hodín týždenne a chémie 8 hodín, aj tak bude zaradená do 7. platovej triedy ak si zatiaľ dopĺňa DPŠ iba na vyučovanie chémie a matematiku začne až budúci školský rok.
Ďakujem.
Ak ste jej dali podmienku získať doplňujúce pedagogickí štúdium na vyučovanie predmetu chémia, nemôžte to uplatniť na matematiku alebo hocijaký predmet, ktorý Vám vyhovuje. Na matematiku nemá kvalifikačný predpoklad ani podmienku ho získať. Ostane v 6. platovej triede.