Vzdelávaniu v oblasti informatiky chýba väčšia orientácia na prax

03.05.2017
Vzdelávanie a výchova

Z výskumu IVO vyplynulo, že 50 percent respondentov škola naučila iba základy a zvyšok sa museli doučiť sami.

Až 38 percent mladých ľudí vo veku od 18 do 26 rokov tvrdí, že základná alebo stredná škola ich v rámci informatického vzdelávania naučila len veľmi málo poznatkov, ktoré by prakticky využili pre svoje zamestnanie, pri hľadaní zamestnania, prípadne pre podnikanie. Vyplýva to z reprezentatívneho prieskumu Inštitútu pre verejné otázky (IVO), ktorý sa uskutočnil na vzorke 1061 respondentov vo veku 18 - 26 rokov vo februári tohto roka. 
Z výskumu ďalej vyplynulo, že 50 percent respondentov škola naučila iba základy a zvyšok sa museli doučiť sami. Iba 12 percent mladých hodnotí štúdium informatiky na základnej a strednej škole pozitívne – škola ich teda naučila všetko, čo potrebujú vedieť. „Toto je veľmi vážne zistenie, ktoré treba zohľadniť pri všetkých školských reformách,“ uviedol dnes riaditeľ IVO Grigorij Mesežnikov. 

Chcete si prečítať článok až do konca?

Nás si nemusíte predplácať, stačí sa prihlásiť a čítate ZADARMO!

Len prihlásení užívatelia môžu využívať všetky benefity Školského portálu:

  • denne aktualizované spravodajstvo z oblasti vzdelávania na Slovensku,
  • informácie o pripravovaných odborných konferenciách a bezplatných školeniach pre pedagógov,
  • kaleidoskop prírodných vied – tematicky zamerané aktivity na stiahnutie pre učiteľov ZŠ prírodovedných predmetov,
  • námety na edukačné aktivity na stiahnutie pre materské školy v súlade so ŠVP pre MŠ,
  • odborné články na špecifické témy od Ing. Jarmily Belešovej, odborníčky v oblasti personalistiky pre školy,
  • prehľady aktualizovaných správ pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení,
  • ukážkové testy na stiahnutie zo slovenského jazyka a literatúry pre 2. stupeň ZŠ,
  • aktivity na stiahnutie pre žiakov so špecifickými poruchami učenia,
  • súťaže o zaujímavé ceny,
  • prístup do fóra – možnosť diskusie s kolegami-pedagógmi.

Komentáre

Ak chcete komentovať, prihláste sa alebo zaregistrujte