Dobrý deň. Mám skončenú VŠ 2. stupňa dejepis- občianska výchova. Ako začínajúci pedagogický zamestnanec som začala pracovať ako vychovávateľka (a momentálne som na adaptačnom vzdelávaní).
1. Začala som však navštevovať prípravný kurz na základnú štátnicu z angličtiny (ktorou by som sa mala stať aj kvalifikovanou na učenie angličtiny na ZŠ). Po vykonaní štátnice sa pravdepodobne stanem učiteľkou angličtiny na rovnakej škole.
2. Rovnako som začala rigorózne konanie z didaktiky dejepisu.
Aj rigoróznu skúšku aj štátnicu zrejme získam pred tým, než nadobudnem trojročnú prax. Moja otázka teda je, čo s nadobudnutými kreditmi. Kreditový príplatok za to dostať pravdepodobne nemôžem, ale môžem využiť tie kredity na urobenie atestácie (dá sa to hneď keď kredity získam, alebo až po 3 rokoch)? Alebo musím počkať 3 roky a nechám si ich riaditeľom uznať? Môžem si uznať kredity za rigoróznu skúšku z didaktiky dejepisu aj keď práve nebudem učiť dejepis? Aký postup zvoliť v mojej situácii.
Ďakujem.
Nie je mi jasné o aké kredity sa Vám jedná. Najprv musíte absolvovať adaptačné vzdelávanie, potom sa môžete ďalej vzdelávať, napr. vykonať rigoróznu skúšku a aj štátnicu z cudzieho jazyka. Až keď budete mať tri roky pedagogickej praxe, môžete očakávať priznanie kreditov za tieto štúdiá v súlade s § 47a ods. 4 zákona č. 317/2009 Z. z. A následne kreditový príplatok. Ako začínajúca vychovávateľka najprv absolvujte adaptačné vzdelávanie a bolo by vhodné, aby ste nadväzujúce štúdia absolvovali v kategórii učiteľ, teda snažte sa vykonávať činnosť učiteľa vyštudovaných predmetov. Rigoróznu skúšku môžete absolvovať z dejepisu, aj keď ho neučíte, pretože ste kvalifikovaná na vyučovanie dejepisu.