Dobrý deň prajem, pani Pavlíková,
obraciam sa na Vás s prosbou o informáciu, či má kolegyňa nárok na pridelenie náhradného voľna v tomto prípade: v stredu ma v rozvrhu 5. hodinu voľnú , vyučovanie 6. a 7. hodinu. 7. hodina jej z dôvodu neprítomnosti triedy v škole odpadla, p. zástupkyňa ju dala zastupovať počas jej voľnej 5. hodiny, namiesto (ako to program dovoľuje) siedmej. Kolegyňa vyžadovala za túto hodinu náhradné voľno. Samozrejme v tomto momente nemala ešte splnený odučený základný úväzok.
Ďakujem veľmi pekne za odpoveď.
St, 11/08/2023 - 14:13
#1
Nárok na náhradné voľno???
Dobrý deň,
predpokladám, že Váš učiteľ má podľa rozvrhu v stredu odpracovať 1. - 4. hodinu a 6. a 7. hodinu. Prvé štyri odpracoval a bol by odpracoval aj 6. a 7. hodinu. 7. hodina mu odpadla, pretože žiaci neboli v škole. Toto sa hodnotí ako prekážka na strane zamestnávateľa a do počtu odpracovaných hodín sa započítava. Ak ale zamestnanec odučil 5. hodinu, ktorú má podľa rozvrhu voľnú, pretože pani zástupkyňa ho poslala učiť, ide o prácu nadčas, za ktorú mu patrí náhradné voľno alebo odmena za prácu nadčas. Nemôže sa to posúdiť ako suplovanie namiesto. Posielam Vám link, v ktorom nájdete riešenie aj Vášho prípadu, napr. posledný 5. príklad. V príručke je dostatok príkladov. Bolo by vhodné, aby ste problematiku nadčasov a náhradného voľna rozpracovali vo vnútornom predpise, s ktorým budú oboznámení všetci zamestnanci a vyriešili by sa problémy s určovaním, či ide o nadčas alebo nie.
https://www.minedu.sk/data/att/26018.pdf
Dobrý deň, link, ktorý ste prikladali nie je aktívny. Vedeli by ste mi prosím zaslať aktívny link, na ktorom by som našla usmernenie? Ďakujem pekne! Vlčková
Dobrý deň,
metodické usmernenie k práci nadčas- https://www.minedu.sk/30115-sk/aplikacna-pomocka-k-praci-nadcas-pedagogi...
Dobrý deň pani Pavlíková,
môžeme priznať príplatok za profesijný rozvoj za inovačné vzdelávanie učiteľke ZUŠ, ktorá nespĺňa kvalifikačné predpoklady, zaradenej do PT 6 ? Ďakujem.
Dobrý deň,
podľa § 14e ods. 6 zákona č. 553/2003 Z. z. príplatok za profesijný rozvoj nepatrí pedagogickému zamestnancovi, ktorý nespĺňa kvalifikačné predpoklady na výkon pracovnej činnosti. Nekvalifikovaná učiteľka si nemôže rozširovať a prehlbovať svoje kompetencie a vedomosti inovačným vzdelávaním, najprv musí získať kvalifikačný predpoklad na výkon svojej pracovnej činnosti.